Tälle sivulle olemme koonneet yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia. Jos vastausta kysymyksiisi ei löydy täältä, niin voit aina olla yhteydessä meidän asiakaspalveluun joko sähköpostitse tai puhelimitse.

TILAAMINEN

Onko tilaukseni tullut perille?
Ostotapahtuman jälkeen saat meiltä tilausvahvistuksen sähköpostilla. Jos et saanut tilausvahvistusta automaattisesti (ja tarkistit myös roskapostikansion), niin ota meihin yhteyttä. Tarkistetaan tilauksesi tila sekä yhteystietosi: joskus sähköpostiin on voinut tulla esim. kirjoitusvirhe ja siksi viestit eivät tule perille.. 

Toimitusvahvistus lähetetään sähköpostiisi, kun tilaus lähtee varastoltamme. 

TOIMITUKSET

Mikä on tilausten toimitusaika?

Pakettien normaali toimitusaika on 1-4 arkipäivää valittuun noutopisteeseen. Pääsääntöisesti arkisin ennen klo 14 tulleet tilaukset lähetetään vielä saman päivän aikana (mikäli tilauksen tuotetta/tuotteita on varastossa).

Saat sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun tilauksesi lähtee varastoltamme.

Saat paketin saapumisilmoituksen Postilta tai Matkahuollolta tekstiviestillä ja sähköpostilla.

Mitkä ovat toimituskulut? 

Toimitukset Suomeen ovat alkaen 5,90 euroa per tilaus. Yli 99 euron tilauksiin on ilmainen toimitus Postin tai Matkahuollon noutopisteisiin / pakettiautomaatteihin. Yli 300 euron tilauksiin tulee ilmainen kotiinkuljetus.

Ulkomailla tilauskustannukset ovat alkaen 9,90 per tilaus. Täältä löytyy tarkemmat tiedot ulkomaiden toimituskuluista.

TUOTTEIDEN VAIHTO JA PALAUTUS

Miten vaihdan tai palautan tuotteen?

Tuotteillamme on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusaika. Kannustamme ekologiseen elämäntapaan myös verkkokaupassamme ja pyrimme välttämään tuotteiden tarpeettomia edestakaisin lähetyksiä. Tämän vuoksi tuotepalautuksen kustannuksista vastaa asiakas. Rikkoutuneen tai viallisen tuotteen palautuksen kustannuksista vastaa Everyday Design.

Asiakkaan toivotaan ilmoittavan palautuksesta sähköpostitse osoitteeseen info@everydaydesign.fi ennen tuotteen palauttamista. Tämä sen vuoksi, että osaamme odottaa lähetystä ja sitä kautta prosessoida palautuvat tuotteet ja rahojen palautuksen mahdollisimman nopeasti.

Asiakas voi halutessaan käyttää meidän Matkahuollon palautustunnusta 9542414. Käyttäessä meidän palautustunnusta vähennämme palautettavasta summasta 7,90 palautusmaksun, joka pohjautuu todellisiin lähetyskuluihin.

Asiakas voi myös palauttaa tuotteen veloituksetta joko käymällä meidän toimipisteessä palauttamassa sen (Kulosaarentie 8 (LT), 00570 Helsinki). Tai maksamalla tuotteen/tuotteen palautuksen suoraan itse esim. Postin tai Matkahuollon kautta. Palautus lähetetään osoitteeseen: Asiakaspalautus/Everyday Design, Kulosaarentie 8 (LT), 00570 Helsinki. Muistathan laittaa lähetykseen myös meidän sähköpostin (info(a)everydaydesign.fi ja/tai puhelinnumeron: 050 594 4340.

Tuotepalautuksissa -ja vaihdoissa lähetyskustannuksista vastaa asiakas.

Viallisen tuotteen kohdalla palautuskustannuksista vastaa Everyday Design.

Miksi emme anna ilmaista palautusta tai vaihtoa?
Tuotteet voi tietenkin palauttaa, jos ne eivät miellytäkään. Tuomalla ne paikan päälle meidän toimistolle palautus tai vaihto on helpointa, eikä maksa mitään. Ja reklamaatiotilanteissa me tietenkin maksamme kulut, se on itsestäänselvää.

Meillä ei ikävä kyllä ole maksutonta palautusta, toisin kuin isoilla verkkokaupoilla. Yritämme kannustaa ekologiseen elämäntapaan myös verkko-ostoksilla. Palautukset aina vähintään tuplaavat toimituksiin liittyvät päästöt. 

Toivomme, että maksullinen palautus saa kuluttajat olemaan huolellisia ja harkitsevaisia ostoksia tehdessään. Ja mielellämme autamme oikeiden tuotteiden valinnassa - siksi meidän asiakaspalvelua on myös kehuttu hyvin paljon.

Lisäksi lähetysten todelliset postituskulut ovat huomattavasti korkeammat kuin mitä me veloitamme asiakkaalta. Toimituskulut ovat todellisuudessa meille yli kymmenen euroa+alv per suunta eli ilmaisissa palautuksissa ottaisimme takkiin n. 25 euroa per tilaus. Ikävä kyllä katerakenteemme ei kestä tätä, sillä pyrimme siihen, että hinnoittelemme tuotteet mahdollisimman reilusti.

TOIMITUSVIRHEET

Sain väärän tuotteen tai toimituksesta puuttui tuote, mitä teen?

Jos sait väärän tuotteen tai toimituksesta puuttui tuote, ilmoitathan siitä meille heti sen huomattuasi mieluiten sähköpostitse, jotta osaamme korjata asian.

a. Jos paketistasi puuttui tuote, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian, kun olet kertonut asiasta meille.

b. Jos sait väärän tuotteen, palautathan sen meille maksuttomana asiakaspalautuksena. Käsittelemme toimitusvirhereklamaatiot mahdollisimman nopeasti.

TUOTEVIRHEET

Tilaamassani tuotteessa ilmeni virhe, mitä teen?

Jos tilaamassasi tuotteessa ilmeni virhe, ilmoitathan siitä meille sähköpostitse tai puhelimitse.

Lähetämme sinulle joko uuden tuotteen, palautamme rahasi ostoksesta tai voit halutessasi pitää viallisen tuotteen ja saada meiltä osittain hyvityksen seuraavaan tilaukseesi.

TUOTTEISIIN LIITTYVÄT KYSYMYKSET
Miten voin olla varma, että tuotteet sopivat minun kodin tai mökin tai toimiston muuhun sisustukseen?
Me olemme yrittäneet ottaa todella paljon erilaisia tuotekuvia eri ympäristöissä, jotta meidän asiakkaat saavat esimerkkejä siitä, miltä tuotteet näyttävät missäkin sisustustyylissä. Tuotteet ovat sen verran minimalistisia, että ne istuvat erinomaisesti kaikkiin sisustustyyleihin. Tärkeintä on yleensä vain se, että valitsee sopivan väriyhdistelmän.

Onko tuotteiden kokoaminen tarpeen vai toimitetaanko ne valmiiksi kasattuina?
Kaikki tuotteet saapuvat ns. avaimet käteen -tyylillä eli ei tarvitse koota mitään. Sen takia meidän tilaukset tulevatkin aika isoissa laatikoissa, koska metallituotteet eivät oikein mene kasaan. Mutta se myös tekee niistä tosi kestäviä.

JUUTTIKASSIT
Voiko juuttikassia tai canvaskassia pestä?

Konepesua emme suosittele, sillä kassi rypistyy pesussa ja sisällä oleva laminaatti alkaa hapertua. Kannattaa ennemmin pestä se varovasti käsin. Juuttikassissa sekä canvaskassissa on sisäosa vuorattu ohuella muovilaminaatilla eli sitä voi pyyhkiä puhtaaksi esim. kostealla rätillä. Täältä löytyy ohjeet juuttikassin ja canvaskassin pesemiseen.

Miten juuttikassi ja puuvillakanvaskassi eroavat toisistaan?
Suurin ero on tekstuurissa. Juutti on karheaa ja eläväistä pinnalta, kun taas puuvillakanvaskassi on sileää. Juutti on myös huokoisempaa eli auringonsäteily muuttaa sen väriä nopeammin ja se nappaa myös kosteutta itseensä helpommin.

Puuvillakanvas on tiiviimpää kudosta eli sopii paremmin pyykkikoriksi kylpyhuoneeseen kuin juuttikassi. Mutta juutti on taas anteeksiantavampi lialle eli kierrätyskäytössä juutti on parempi valinta. Varsinkin valkoinen puuvillakanvas on ihan armoton tahroille - kaikki näkyy heti!

Miten auringonvalo vaikuttaa juuttikasseihin?
Auringonvalo on armoton juutille eli suosittelemme ehdottomasti kassin sijoittamista varjoon. Luonnonkuituna ja vieläpä melko huokoisena sellaisena, juutti nopeasti haalistuu tai kellastuu auringonvalossa.

Erityisesti luonnonvalkoinen sävy muuttuu hyvin kellartavaksi. Juutin perusväri eli beige kestää aurinkoa parhaiten, se muuttuu kullanruskeaksi, mutta kassissa on puuvillanauha, joka ei värjäytyy eri tavoin eli sekin saa erilaisen ilmeen oltuaan auringonsäteilyn kohteena.

Emme tämä vuoksi suosittele pitämään juuttikasseja auringonvalossa.

TELINEET

Mihin kaikkiin tarkoituksiin paperikassitelinettä voi käyttää?
Useimmat meidän asiakkaamme ovat käyttäneet telineitä erilaiseen säilytykseen (lelut, olohuoneen tekstiilit, lehdet yms.), pyykkikorina, kierrätykseen ja lajitteluun.

Voiko telinettä maalata?
Kyllä voi, mutta pinta pitää ensin käsitellä ja "rikkoa", jotta väri tarttuu ja pysyy siinä. Täältä Raw design -blogista voi lukea, miten HELSINKI -teline muuttui pinkistä kuparinväriseksi.

Kuinka paljon tilaa kassitelineet vievät?
Yksi teline ja kassi vievät lattiapintaa  n. 0,1 neliömetrin verran. Lajittelupiste eli kaksi telinettä ja kolme kassia puolestaan 0,3 neliömetriä. HELSINKI -teline ja TURKU XL-teline vievät lähes yhtä paljon lattiatilaa.

TURKU XL-telineen suurin ero HELSINKI-telineeseen on sen korkeus. Telineen ja kassin suorakulmainen malli auttavat niiden sijoittamisessa, vievät vähemmän tilaa kuin pyöreä ämpäri eli telineen voi pistää vaikkapa huoneen kulmaan, niin vie mahdollisimman vähän tilaa.

Kuinka monta eri kokoa ja mallia paperikassitelineitä on saatavilla?
Telineitä löytyy neljää eri kokoa ja useimmista kooista löytyy myös monia eri värejä.

KASKINEN-miniteline on kätevä keittiössä esim. suodatinpussitelineenä tai pienkeittiövälineille, kuten saksille, pullonavaajalle jne. Toiseksi pienin koko eli LAHTI taas sopii sohvapöydän alla tai hyllyllä säilytettäväksi. Siinä voi säilyttää esim. ompelutöitä tai käyttää lasin tai metallin kierrätykseen. Isommat koot eli HELSINKI ja TURKU XL taas ovat parhaita kierrätyksen lajitteluun tai pyykkikoreiksi.

Voiko telineitä käyttää myös muiden kuin Everyday Designin kassien kanssa?
Kyllä voi! HELSINKI-teline  suunniteltiin aikoinaan kaupan paperikassien kanssa käytettäväksi ja ne sopivat siihen oikein hyvin. Juuttikassit tulivat valikoimaan asiakkaiden pyynnöstä, sillä he eivät tykänneet kauppojen paperikassien ulkonäöstä. Myös muita kasseja voi käyttää HELSINKI-telineen kanssa.

TURKU XL-telineen koon vuoksi sen kanssa istuu parhaiten meidän omat kassit. Mutta mikäli mikään malli tai materiaali meidän valikoimasta ei miellytä, niin olemme tehneet ohjeet oman kassin ompeluun.

MUUT TUOTTEET
Onko OULU -tai PORVOO -tuotteita tulossa takaisin myyntiin?

Asiakkaidemme pyynnöstä toimme PORVOO -sarjapöydän takaisin valikoimaamme pienillä muutoksilla. Voit tutustua PORVOO -sarjapöydän uuteen versioon täällä. OULU -pöytä/teline on tällä hetkellä projektimyynnissä ja minimiostoserä on 50 kpl. 

JÄLLEENMYYJÄT

Onko Everyday Designilla jälleenmyyjiä Suomessa?

Everyday Designilla on jälleenmyyjiä eri puolella Suomea.

Täältä löydät listan kivijalka-jälleenmyyjistämme.

Haluaisitko myydä meidän tuotteita omassa kivijalkamyymälässäsi?
Etsimme uusia kivijalkamyymälöitä meidän jälleenmyyjiksi. Mikäli haluaisit meidän tuotteita myyntiin, niin otathan meihin yhteyttä info(a)everydaydesign.fi tai soita 050 594 4340.